Garantie en reparatie

Bij Kophuys Horen ontvangt u op al onze producten garantie. Voor hoortoestellen gaat de garantie in vanaf het moment van levering, terwijl bij bestellingen via onze webshop de garantie direct ingaat vanaf het moment van aankoop.

Hoortoestellen: tot 5 jaar garantie bij Kophuys Horen

Bij Kophuys Horen geniet u standaard van 4 jaar complete garantie op al onze hoortoestellen. Deze garantie dekt niet alleen het hoortoestel zelf, maar ook de accu, receivers (luidsprekers) en het maatwerk van uw toestellen. U heeft garantie gedurende de gehele gemiddelde levensduur van uw hoortoestellen, en het geldt voor alle defecten die kunnen optreden bij normaal gebruik. Of kiest u liever voor 5 jaar garantie op de hoortoestellen, inclusief 2 jaar garantie op de accu en maatwerk, vanwege de zorgverzekeraar?

Wilt u zich verzekeren tegen verlies en externe schades met een uitgebreidere dekking? Bij Kophuys Horen bieden wij verzekeringsopties aan die uw hoortoestellen extra bescherming bieden. Klik hier voor meer informatie over onze verzekeringsopties.

Heeft u gekozen voor Diamant Prestige? Dan heeft u altijd recht op 5 jaar volledige garantie. Indien u gebruikmaakt van ons HoorLease-plan, kan het zijn dat u hebt gekozen voor een ander garantietermijn.

Artikelen ter reparatie aanbieden – Snelle diagnose en retourinstructies

Bij Kophuys Horen zijn we goed bekend met de artikelen waar we mee werken, waardoor we vaak al op basis van uw input een diagnose kunnen stellen van het mogelijke probleem. Daarom is het verstandig om altijd even contact met ons op te nemen bij een defect. Op die manier minimaliseren we de tijd dat uw producten onbruikbaar zijn, omdat we direct actie kunnen ondernemen. Nadat u contact met ons hebt opgenomen, geven wij u duidelijke instructies voor het retour sturen van het artikel. In sommige gevallen wordt het artikel rechtstreeks naar de fabrikant gestuurd. Zo zorgen we ervoor dat het reparatieproces zo efficiënt mogelijk verloopt.

In het geval van defecten met hoortoestellen gaan we nog een stap verder. Onze audicien komt namelijk bij u aan huis om het probleem zelf te proberen op te lossen. Als dit niet mogelijk is, neemt de audicien het hoortoestel mee en bieden we u indien gewenst een leentoestel aan.

Wanneer het gerepareerde hoortoestel klaar is, brengt de audicien het persoonlijk bij u terug om de goede werking te garanderen. Zo zorgen we ervoor dat u zo min mogelijk hinder ondervindt tijdens het reparatieproces.

Bij Kophuys Horen begrijpen we het belang van een goed functionerend hoortoestel en streven we ernaar om u snel en deskundig van dienst te zijn bij reparaties. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie of om een defect artikel aan te melden.


Retourneren: instructies en verwerking

Wanneer u uw artikelen naar ons opstuurt, bent u zelf verantwoordelijk voor een goede verpakking en verzending.
Wij raden u aan om dit te doen met behulp van een Track & Trace code en bij voorkeur aangetekend versturen, zodat er geen misverstanden ontstaan als de artikelen ons niet (goed) weten te bereiken.

Voor de retourzending dient u voldoende frankering aan te brengen en wij adviseren u om gebruik te maken van een traceerbare verzendmethode. U kunt uw retourzending richten aan:

Kophuys Horen, Herenstraat 19, 2681 BC Monster

Zodra wij de artikelen ontvangen, voeren wij kosteloos een diagnose uit. Deze diagnose bepaalt of het defect binnen of buiten de garantie valt.
Als het defect binnen de garantie valt, zorgen we ervoor dat uw artikel zo snel mogelijk gerepareerd of vervangen wordt.
Als het defect buiten de garantie valt, zullen wij dit eerst aan u mededelen en altijd de eventuele reparatiekosten met u bespreken voordat wij de reparatie uitvoeren.

U heeft altijd recht op de bovenstaande garanties bij normaal gebruik. Hieronder volgen enkele uitzonderingen:

  • Slijtage door excessief of onjuist gebruik
  • Producten waarvan de merk- en/of serienummers zijn veranderd of verwijderd
  • Defecten als gevolg van verwaarlozing of oorsmeer
  • Defecten veroorzaakt door blootstelling aan vocht, transpiratie, chemische stoffen of water
  • De normale afname van capaciteit van batterijen en accu’s Defecten als gevolg van overmacht, zoals waterschade, overstromingen, blikseminslag, brand, rellen of oorlog.

Als u op zoek bent naar meer zekerheid en gemoedsrust, kunt u zich beschermen tegen potentiële defecten en externe schade. Bij Kophuys Horen bieden wij verzekeringsopties aan die uw hoortoestellen extra bescherming bieden. Klik hier voor meer informatie over onze verzekeringsopties.*

Vragen of klachten

Heeft u een vraag, klacht of opmerking? Gebruik dan het contactformulier om uw vraag te stellen, klacht door te geven of opmerking kenbaar te maken. Vul alstublieft een geldig e-mailadres of telefoonnummer in, zodat wij contact met u kunnen opnemen. Wij streven ernaar om u uiterlijk binnen twee werkdagen een inhoudelijke reactie te geven op uw bericht.